2015 m. gegužės 25 d., pirmadienis

Siekite abipusiškai naudingos padėties

eeds.feedburner
Vienas iš sėkmės paslapčių, nesvarbu ar laikome sėkmę asmeniška ar profesionalia, yra siekti abipusės sėkmės situacijas, kaip anglai sako, win-win situacija. Bloginimas, kaip jūs tikriausiai atspėjote, yra ne išimtis. Pabandykite padėti žmonėms, kuriems pakeliui su jumis, ir jūs tikrai pasieksite savo tikslus.

Žemiau rasite galimus būdus, kaip padėti kitiems ir pasiekti win-win situaciją:
  • Suteikite naudingą informaciją savo skaitytojams.
  • Dalinkitės, kas padėjo jums pasiekti sėkmę. 
  • Pripažinkite savo klaidas ir neslėpkite nuo kitų, kiti blogeriai gali pasimokyti iš jūsų klaidų.
  • Visokeriopai skatinkite blogerius.
  • Palaikykite ryšį su kitais dienoraščiais taip dažnai, kaip įmanoma.
  • Grąžinti nuorodas ir komentarus kitiems blogeriams.
  • Duokite patarimus savo kompetencijos srityje.
  • Suteikite visokeriopą pagalbą pradedantiesiems...
Paprastais žodžiais tariant, jei norite tapti sėkmingi, jūs turite padėti kitiems žmonėms įgyvendinti jų svajones.

2015 m. gegužės 21 d., ketvirtadienis

Svetainiu pavadinimai ir domenų plėtiniai

feeds.feedburnerPrieš kurį laiką aš rašiau straipsnį "Kaip pasirinkti Dienoraščio pavadinimą", kur aprašiau tris paprastas taisykles, kurių rekėtų laikytis, kai renkame pavadino savo dienoraščiui. Trečia taisyklė teigia, kad dienoraščio pavadinimas turi būti lygus domeno vardui, jei ne, jūs prarasite tam tikrą skaiąių skaitytojus su laiku.

Kai žmonės ateina į jūsų dienoraštį per paiešką ar per nuorodą kitame dienoraštyje, jie paprastai perskaito dienoraščio pavadinimą ir eina tiesiai į turinį. Jei tie žmonės nori grįžti į jūsų dienoraštį po tam tikro laiko, jie paprasčiausiai įrašys dienoraščio pavadinimą ir com, ir jei jie neras tinklaraščio, tikėtina, kad tiesiog pamirš apie jį ir judės pirmyn.

Be dienoraščio pavadinimo atitikties domeno vardui, blogeriai taip pat turėtų atkreipti dėmesį į domeno plėtinį. Kaip jau minėjau, dauguma žmonių yra pripratę prie .com domenų, kai jiems reikia kažką surasti, jie visada pirmiausia stengsis įvesti com. Bet ne kiekvienas turi .com domeną savo dienoraštyje. Paprastas sprendimas, kad būtų išvengta skaitytojų praradimo, jei turite net  ar org plėtinį, yra pridėti plėtinį į dienoraščio pavadinimą arba logotipą. Kaip pastebėjau, lietuviai labai retai tai naudoja, bet angliškuose bloguose teko tai sutikti ne kartą. 

Pavyzdžiui, jei turite domeną "kelioniublogas.com", jums reikia pavadinti savo dienoraštį "Kelionių Blogas". Jei, kita vertus, jūs turite "kelioniublogas.net", jums reikia pavadinti savo dienoraštį arba sukurti savo logotipą "Kelionių blogas.net".  Šis paprastas triukas užtikrins, kad skaitytojai prisimins jūsų domeno plėtinį jeigu jie nuspręstų sugrįžti į jūsų dienoraštį ateityje.


2015 m. gegužės 18 d., pirmadienis

Tinklalapių dizaino mokymai

feeds.feedburner
Ne visi esame profesionalai, kas liečia blogų dizainą, kai kuriems tiesiog stinga pačių paprasčiausių žinių nuo ko ir kaip pradėti. Žinoma, yra tūkstančiai YouTube filmukų, mokančių pačių pagrindų, yra mokymų ir labiau pažengusiems.

Neseniai atradau įdomų tinklalapį. Medžiaga, pateikta ten, gali praversti tiems, kas  bando sukurti aptakų logotipą savo svetainei, ar nori pritaikyti keletą efektų savo fono paveikslėliui... Ten pateikta daugiau mokymų:
  • Kaip sukurti Web 2.0 logotipus,
  • Kaip sukurti dėžutes,
  • Kaip sukurti puslapio garbanas Photoshope,
  • Kaip naudoti šablonus,
  • Photoshopo atspindžiai,
  • Teksto efektai,
  • Kaip sukurti Web 2.0 ikonas,
  • Kaip sukurti mygtukus ir skirtukus,
  • Kaip sukurti Web 2.0 šablonus.
        
        Naudokitės, kam reikia.
       
       
      

2015 m. gegužės 15 d., penktadienis

NoFollow atributas bloguose

feeds.feedburnerDauguma dienoraščių platformų turi 'nofollow' atributą, įterpiamą automatiškai komentarų skyriuje. Pradinis tikslas šios funkcijos naudojimui yra atgrąsyti spamerius komentuoti vien tik dėl vienos priežąsties - palikti savo atgalinę nuorodą.

Kažkada seniai, Vikipedija nusprendė įterpti šitą atributą 'nofollow' ant visų išorinių nuorodų, ir sukėlė didžiulę polemiką apie šito atributo naudojimą. Dauguma mini šias priežąstis, kodėl nereikėtų jo vartoti:
  • 'nofollow' tiesiog neveikia kaip atgrasanti priemonė spameriams nespausdinti savo atgalinių nuorodų, daug labiau veikia kitos priemonės, tokios kaip įterpiami klausimo, matematiniai įskiepiai, Akismet, jie yra daug veiksmingesni. 
  • Jei blogeris mederuoja komentarus, 'nofollow' atributas yra tiesiog nereikalingas.
  • Susisiejimas su kažkuo naudojant 'nofollow' atributą yra nepasitikėjimo jais ženklas. Tai tarsi ištiesti ranką pasisveikinimui, bet atitraukti ir užsidėti pirštines.  
  • 'nofollow' tiesiog nervina, nes paieškos sistemos, ypač Google, neapsisprendžia kada ir kaip šis atributas turėtų būti naudojamas, todėl sukelia painiavą tarp nepatyrusių blogerių, kurie daro kvailus dalykus, įterpdami 'nofollow' atributą prie visų išeinančių nuorodų iš savo svetainės, taip norėdami apsaugoti savo svetaines nuo google indekso pablogėjimo, ir kitas kvailas idėjas.


Kiti, atvirkščiai, tvirtina, kad 'nofollow' egzistuoja kaip paskutinė gynybos linija paieškos sistemoms, kad būtų išvengta Google indekso užteršimo nuorodomis, kurių negalime redaguoti, kad  anti-spam įskiepis padeda išvengti nepageidaujamo šlamšto mūsų dienoraščiuose, kad 'nofollow' apsaugo nuo šlamšto komentarų, teršiančių paieškos sistemas.

Asmeniškai aš manau, kad abu požiūriai yra teisingi savaip. Nors 'nofollow' atributas turi daug trūkumų, jis visgi padeda paieškos sistemoms indeksuoti svetaines tikslingiau. Naudoti šį atributą gal ir nėra idealiausias variantas, nes Google ir kitos paieškos sistemos galėtų pagerinti savo algoritmą ir tiesiog pačios filtruoti spam komentarus. Vis dėlto, mes negyvename idealiame pasaulyje, ir turi būti imtasi tam tikrų priemonių, net jei jos nėra optimalios.

Aš taip pat manau, kad kai kurie tinklaraščiai išloštų, jei  pašalintų 'nofollow' atributą iš nuorodų komentarų skyriuje. Jei turite lojalių skaitytojų, kurie padeda pagerinti jūsų turinį per vertingas diskusijas, nėra jokios priežasties, kodėl jūs neturėtumėte  pasidalinti nuorodomis su jais.

2015 m. gegužės 11 d., pirmadienis

Infolinks jau turi referalų programą

feeds.feedburnerInfolinks, kaip jūs tikriausiai žinote, yra viena iš pirmaujančių reklamos bendrovių internete. Jie siūlo keletą reklamos galimybių, bet jų pagrindinis produktas yra vidiniai teksto skelbimai, įkomponuojami tiesiai į jūsų blogo turinį.

patarimai blogeriamsJei jūs niekada nebandėte šį reklamos formatą, tai verta pabandyti. Pirmiausia, tai papildo kitus formatus, tokius kaip AdSense ar reklaminius skydelius. Antra, priklausomai nuo jūsų nišos ir svetainės stiliaus, galite tikrai gauti gerą CPM koeficientą tiems "intext" skelbimams.

Prieš porą savaičių aš atradau, kad Infolinks taip pat jau siūlo naują referalų programą. Naujoji sistema yra gana paprasta bet pelninga: už kiekvienas naują jų reklamos publikuotoją jūsų referalą jūs gaunate 10% to reklamuotojo pajamų už jo pirmuosius 12 mėnesių. Tai dar vienas būdas užsidirbti iš reklamos. Neblogai ar ne?


2015 m. gegužės 5 d., antradienis

Sukurkite robots.txt failą

feeds.feedburner
Robots.txt failas naudojamas nurodyti paieškos robotams kas jūsų svetainės puslapiuose turėtų būti patikrinta ir indeksuota, ir kas palikta be patikrinimo.  Dauguma svetainių turi failus ir aplankus, kurie nėra aktualūs paieškos sistemoms (pvz. admino failus). Todėl sukuriant robots.txt failą jūs iš tikrųjų galite pagerinti savo interneto svetainės indeksavimą, išvengti dublikuoto teksto, ko nemėgsta google ir kitos sistemos.

Robots.txt yra paprastas tekstinis failas. Blogger turi funkciją, kuri leidžia tiesiogiai sukurti šį failą Nustatymuose - Paieškos nuostatos.
User-agent: *
Disallow: /feed/
Disallow: /trackback/

User-agent: * reiškia, kad reiškia, kad visi paieškos robotai (iš Google, Yahoo, MSN ir tt) turėtų naudoti šiuos nurodymus, nuskaitant jūsų svetainę. Jeigu jūsų svetainė nėra sudėtinga, jums nereikės nustatyti skirtingus nurodymus skirtingiems robotams.
Disallow: reiškia, kad robotai turi aplenkti tai, ką jūs nurodote, pašalins visus nurodytus  failus ir aplankus iš indeksavimo, išvengiant dublikuoto turinio, turėtumėte pašalinti ir admino failus.



2015 m. gegužės 2 d., šeštadienis

Pranešimai ekstremaliems atvejams

Blogeriai visada turėtų turėti aiškiai apibrėžą rašymo dažnį. Nesvarbu, ar jūs publikuojate vieną kartą per savaitę, tris kartus per savaitę arba kas dieną, svarbu, kad jūsų skaitytojas žinotų jog jis gali rasti naujus pranešimus, kai kitą kartą užsuks į svečius. 

Realybėje jei esate rimtai nusiteikęs savo dienoraščio atžvilgiu, jūs turėtumėte rašyti bent keletą kartų savaitėje. Bet šiandien aš ne apie tai. 

Problema yra, kad daugelis žmonių turi ir kitos veiklos, ne tik rašymas blogui, ir ta veikla gali sutrikdyti normalų reguliarų publikavimą naujų pranešimų. Jūsų šeimai gali prireikti jūsų dėmesio ar jūsų darbo dienos darbas gali pareikalauti papildomų darbo valandų tam tikrais metų laikotarpiais. Geriausias sprendimas toms ekstremalioms situacijoms yra turėti jau parašytus iš anksto pranešimus, kurie tiesiog laukia, kol bus paskelbti. Turint kažkiek laisvo laiko galima pasiruošti keletą pranešimų ekstremaliems avariniams atvejams ir tokiu atveju vėliau nenuvilti savo skaitytojų.