2016 m. balandžio 13 d., trečiadienis

Būkite kuklūs

Kuklumas yra tai, ką jūs turėtumėte kultivuoti visomis pastangomis, ir bloginimas nėra išimtis.
feeds.feedburner 
Labai lengva tapti pasipūtusiu, jei pradedate gauti pora tūkstančių lankytojų per parą, kai tuo tarpu didžiulė galybė tinklaraštininkų nuolat kovoja diena iš dienos, kad pasiektų bent dešimtąją dalį to. Bet pagalvokite du kartus prieš neatsakydami į komentarus savo dienoraštyje tik todėl, kad komentatorius pavyzdžiui yra tik pradedantysis blogeris.

Norite pragmatinių priežasčių, kodėl jūs turėtumėte būti kuklūs? Pasiekus didžiulį skaičių lankytojų per dieną, žmonės labai tikėtina paliks komentarus po jūsų straipsniais ir net kels nuorodas į juos savo bloguose. Net jei jūs pasidarote tūkstančius dolerių per mėnesį iš savo dienoraščio, žmonės nebus linkę įsitraukti į jūsų bloginimą, jei jiems nepatiks jūsų požiūris.
 
Kuklumas turėtų atsispindėti visose jūsų veikloje, nuo rašymo stiliaus iki atsakymo į pastabas ir emailus. Tiesiog pasistenkite!

2016 m. balandžio 9 d., šeštadienis

Paverskite nevykusį pranešimą sėkmingu

feeds.feedburnerTam tikru momentu visi blogeriai susiduria su vieno ar kito pranešimo nuviliančiu rezultatu, kai išties jie tikėjosi padaryti didelį poveikį. Tai gali būti nepasiektas numatytas puslapio peržiūrų skaičius, komentarų nebuvimas, įeinančių nuorodų negavimas... Koks bebūtų atvejis, visada yra galimybė prarastą pranešimą padaryti vykusiu.

Ką gi turėtų daryti blogeris, kad įžiebtų bent truputį kibirkšties jaudulio pranešime? Vėl jį perskaityti ir suprasti, ko trūksta.

Redaguodami pranešimą įsitikinkite, kad jis yra naudingas skaitytojams, ir apsvarstykite galimybę pridėti daugiau, jei pranešimas atrodo neišsamus, neužbaigtas. Objektyviai pažvelkite į savo pranešimą. Jei vis dar jaučiate, kad jis suteikia kokybišką informaciją, kuri galėtų sudominti žmones, imkitės tam tikrų tolesnių veiksmų siekiant atkreipti dėmesį į jį: 

1. Savo sekančio pranešimo pirmoje pastraipoje įkelkite jo nuorodą. Nuorodos aukštesnėje pranešimo dalyje turi didesnį šansą būti paspaustos. 

2. Praneškite, kad pranešimas buvo atnaujintas. Kiekvieną pranešimą galima patobulinti, atnaujinti. Skirkite laiko suprasti kas yra blogai, ko trūksta ir atnaujinkite jį. Kai pakeitimai bus padaryti, parašykite trumpą naują postą, skelbiantį, kad buvo atlikti atnaujinimai ir papildymai ir būtinai duokite nuorodą.


3. Pridėkite šio pranešimo nuorodų visame savo bloge. Padidinus skaičių vidinių pranešimo nuorodų, paspaudimų skaičius tikrai išaugs.
sekmingas_pranesimas
4. Ieškokite forumuose šios temos, ir pateikite savo pranešimą kaip šaltinį žmonėms. Jei jūsų žinutė yra tikrai naudingas šaltinis kitiems, jums gali pavykti sukelti diskusiją šia tema. Jei taip, prisijunkite į pokalbį ir įtraukite nuorodą į savo postą.

5. Naudokite komentarus kitų dienoraščiuose. Tai iš esmės tą pati idėja kaip # 4. Ieškokite blogų panašia tema, dalyvaukite diskusijose,  palikite blogo nuorodas. Jūs taip pat galite palikti nuorodą ne tik savo blogo, bet atitinkamo pranešimo. Tokiu būdu, jei kas nors paspaudžia ant jūsų vardo komentare,  tai nuveda juos tiesiai į pranešimą.

6. Naudokite komentarus savo dienoraštyje. Labai tikėtina, kad nesėkminga tema yra aktuali kitiems senesniems pranešimams. Ieškokite tokių pranešimų, kurie yra susiję ir palikite komentarą su nuoroda  skaitytojams, kur jie gali rasti daugiau informacijos šia tema.
7. Pateikite įrašą su nuoroda socialinės žiniasklaidos svetainėse. Gal būt tai atkreips kieno nors dėmesį.


Kartais nepakanka tiesiog parašyti gerą pranešimą. Bandydami šiuos metodus jūs duodate savo pranešimams geriausią galimybę būti įvertintiems suinteresuotų skaitytojų. Raskite, kas jums yra labiausiai naudinga, kas išties veikia ir įgyvendinkite tai ateityje, kai manote, kad pranešimas neparodė viso savo potencialo.

2016 m. balandžio 3 d., sekmadienis

Rašymo dažnumas

feeds.feedburnerKas gali pasakyti, koks yra idealus blogo rašymo dažnis? Tai yra 1 mln dolerių vertės klausimas blogeriams. Dauguma žmonių jums pasakys, kad kokybė yra geriau nei kiekybė. Aš su tuo sutinku, bet tik iki tam tikro lygio.

Kokybė turi būti kiekviename bloge, jokių diskusijų čia negali būti. Bet jei jūs bandote sukurti populiarų tinklaraštį, turite taip pat galvoti ir apie straipsnių kiekį. Kažkada skaičiau vieno blogerio įžvalgas, kodėl žmonės atsisako vieno ar kito blogo skaitymo ir pagrindinė jo įvardinta priežąstis buvo "Per daug pranešimų." Kodėl man tai buvo staigmena? Pirmiausia dėl to, kad didžioji dauguma populiariausių dienoraščių turi labai aukštą rašymo dažnį. Mes kalbame apie du, tris ar net daugiau pranešimų kasdien.

blogu rasymo daznisAr gali būti, kad kai žmonės pamini "per daug pranešimų", jie iš tikrųjų nurodo tiesiog ekstravagantiškai didelį skaičių pranešimų, daug didesnį nei pačiuose populiariausiuose bloguose, nes sutikime, jei kasdien parašyti po 10 naujų pranešimų, tai skaitytojams išties tampa problema visus juos sekti. Daugelis mano, kad kuo daugiau pranešimų, tuo daugiau raktažodžių, tuo daugiau žmonių juos atranda paieškos sistemose. Na o kaip tie nuolatiniai RSS prenumeratoriai? Juk ne veltui jie prenumeruoja, o ne tik kartas nuo karto užsuka aplankyti. Ar nebus jiems sunku lankytis vienoje svetainėje kasdien ir skaityti dešimtis naujų pranešimų? Juk savo blogus turėtume labiau orientuoti į nuolatinius skatytojus, o ne tuos, kurie aplanko mus tik kartą. Kita vertus, tik mažas procentas interneto gyventojų naudoja RSS. Kiti naudoja Bookmark and tiesiogiai apsilanko interneto svetainėse.

Ir vis tik, esu įsitikinusi, kad daugelis iš mūsų geriau renkasi keletą kokybiškų blogų, nei ieško informacijos daugybėje mažų blogų, nes tai užima daug daugiau laiko. Todėl, jei jau rašome tam tikra tema savo blogus, yra prasmės išplėtoti juos visais įmanomais variantais, rašyti visomis potemėmis, kad skaitytojams nereikėtų eiti ieškoti reikalingos informacijos pas mūsų konkurentus.

Esmė yra tokia: jei bandote sukurti populiarų blogą, turėtumėte įsitikinti, kad jūs apimate visus savo nišos aspektus. Tai neišvengiamai reikalauja aukšto rašymo dažnio, tačiau taip pat reikia užtikrinti, kad lankytojai jaustų, kad jie gali rasti beveik viską ko jie ieško būtent jūsų dienoraštyje.



2016 m. kovo 30 d., trečiadienis

5 Efektyvūs būdai gauti nuorodas į savo dienoraštį

feeds.feedburner
Jums nereikia žinoti labai daug apie SEO, kad suprastumėte, jog nuorodos yra auksinis kelias blogo platinimui. Tačiau kaip gauti tų nuorodų, vedančių į mūsų blogus? Kurie nuorodų kūrimo metodai duoda geriausius rezultatus?

Neseniai aš truputį analizavau savo seniausią blogą ir įeinančias nuorodas, jų reliatyvią reikšmę, ir metodus, kurie šias nuorodas sukūrė. Štai kokie mano labiausiai produktyvūs metodai: 


Draugai ir partneriai
Turite draugą, kuris rašo blogą taip pat? Raskite būdą kaip patekti į jo blogą. Jei kuris nors iš jūsų blogerių favoritų  pateiks atvirą kvietimą pareiškimų teikimui, tiesiog šokite ten tuoj pat. Gal būt jūs negausite ilgo sąrašo įeinančių nuorodų, bet ir tas keletas gali būti aukso vertės. 

Grupiniai rašymo projektai. 
Tiesa, nežinau ar Lietuviai turi tokių, bet jei jūsų blogas anglų kalba, tai nesunkiai galite rasti tokių projektų. Nuorodų apimtys gali būti tikrai didelės, nors jų santykinė vertė yra sumažinta dėl didelio skaičiaus išeinančių nuorodų kiekviename straipsnyje. Tačiau atsižvelgiant į tai kad parašyti straipsnį neužima daug laiko, sakyčiau, kad tos nuorodos yra vertos šių  minimalių pastangų.

Nuorodos į  jūsų kokybiškiausius geriausius straipsnius. 
Rašyti kokybiškus straipsnius yra geras būdas gauti nuorodų net neprašant jų. Kai tik jūsų dienoraštis pradeda gauti daugiau skaitytojų, visada tarpe jų atsiranda kiti blogeriai, kurie savo bloguose įkelia nuorodas į jūsų kokybiškus straipsnius, nes jie vienaip ar kitaip siejasi su jų pasirinkta niša. 

Nemokami Direktorijų katalogai (Free Directory Submission)
Visai nenuostabu, kad nemokami katalogai linkę turėti daug nuorodų, nes turi platų kategorijų tinklą. Tiesą pasakius, šitie katalogai man atneša mažiausiai nuorodų.

Verta pažymėti, kad keletas nuorodų kūrimo taktikų nedavė rezultatų. Komentavimas, pavyzdžiui, yra geras būdas tik referalų trafikui; beveik visi dienoraščiai pažymi komentarus "nofollow", todėl komentavimas kitų bloguose yra praktiškai nenaudingas nuorodų gavimo tikslais.

 

Išvados

Taigi, kokias gavau pamokas iš šios analizės? Pirmiausia, dalyvavimas yra labai svarbus. Dienoraščio karnavalai ir grupės rašymo projektai ir puikios galimybės nuorodų kūrime.

Antra, reikia čiupti kiekvieną galimybę bendrauti. Prašykite draugų blogerių, kad jie susietų nuorodomis jūsų blogus, susijunkite su kitais jūsų nišos dienoraščiais. Pasiūlyti svečio pranešimus mainais už nuorodas. Komentavimas gali būti puikus maršrutas plėtoti šiuos santykius, tačiau jis labiau tinka atspirties taškui, nei pačiam tiklui. 

Paskutinis, pateikti savo svetainę dienoraščių katalogams. Tiesiog nesistenkite patekti į juos visus, nes daugelis nėra vertas jūsų pastangų.

2016 m. kovo 21 d., pirmadienis

Sėkmingo Blogerio Hierarchija

feeds.feedburnerKai tik pradėjote blogerio karjerą, tikriausiai jautėtės, kaip ką tik gimęs kūdikis. Net jei turite kelių metų patirtį tam tikroje srityje, jūs tiesiog "dar vienas blogeris" tol, kol žmonės iš tikrųjų pradeda skaityti jūsų turinį ir kalbėti apie tai. Ir kas atsitinka vėliau? Be abejo, jūs tobulėjate, kylate aukštyn.

Blogeriai yra savarankiškai dirbantys asmenys, tobulėjantys asmenys, todėl aš nusprendžiau pritaikyti tam tikrą hierarchiją. Žemiau rasite 4 šios hierarchijos lygius. Kuriame esate jūs?


patarimai blogeriams
  • Blogeris. Tai žmonės, kurie ką tik pradėjo arba tie, kurie tam tikrą laiką jau rašė laikydami tai savo hobiu ir neturintys jokio intereso padaryti savo blogą kažkuo rimtesniu, gal būt jie metų metus neuždirbo nieko arba tik labai ir labai mažai, tai blogeriai, kurie visą laiką naudoja nemokamas hostingo paslaugas. 

  • Patyrę blogeriai. Tai žmonės jau žinomi blogosferoje. Šitame lygyje blogeriai pradeda uždirbti tam tikras sumas, netgi virš $1000 ir pritraukia tukstančius skaitytojų. 

  • Ekspertai. Tai blogeriai, kurie lyderiauja savo nišoje ir pasidaro solidžias mėnesines pajamas iš bloginimo. Jų nuomonė yra labai vertinama ir įtakoja kitus žmones. Jų blogai turi labai aktyvias žmonių draugijas.
  • Guru. Šis blogerių tipas turi didžiules auditorijas. Guru paprastai pasiekia kitas medias kaip konferencijas ir plataus vartojimo laikraščius. Pinigai nebėra jokia problema jiems.
Nesvarbu kokiame lygyje jūs esate, svarbu ar jūs tobulėjate ir judate aukštyn.

2016 m. kovo 17 d., ketvirtadienis

Reguliariai susikurkite savo blogo atsarginę kopiją


atsargines kopijosKurti atsargines savo dienoraščio kopijas yra tas pats kas geriamas vanduo. Jūs žinote, kad turite tai daryti tam tikrais laiko intervalais reguliariai, bet dažnai kita veikla įsiterpia į šį procesą ir jūs tiesiog pamirštate apie atsarginės kopijos kūrimą. 

Galimos pasekmės nesukurtos atsarginės blogo kopijos yra daug rimtesnės nei ryte neišgertos stiklines vandens. Jeigu jūsų serveris patirtų rimtą avariją ar jūsų svetainė būtų nulaužta hakerių (patikėkite taip nutinka!), jei dėl kažkokių priežąsčių jūsų blogas būtų užblokuotas,  jūs galite prarasti vertingus duomenis.

Asmeniškai aš stengiuosi pasidaryti atsarginę kopiją visų mano svetainių kartą į mėnesį, bet aš esu tingi šiame reikale, todėl, jei turite laiko jūs netgi galite daryti tai kaskart, kai įkeliamas naujas straipsnis.

2016 m. kovo 12 d., šeštadienis

Praplatinkite savo dienoraštį

feeds.feedburner
Dabartinis skaičius svetainių, kurios vis dar tenkinasi pasenusiu 800 × 600 dydžiu yra stulbinantis. Tai savaime nėra pati didžiausia svetainių problema, bet pats laikas apsvarstyti kitas alternatyvas, ir štai kodėl:
  1. 800×600 jau yra mirštantis dydis. Vis daugiau ir daugiau statistika parodo 1024×768 skaičiukus, kurie tampa nauju standartu paieškos sistemoms. Taigi, pasivalgykite po statistiką ir pagalvokite ar tai jūsų neįkvepia pakeisti savuosius skaičiukus.
  2. Pakankama erdvė rašymo "kvėpavimui". Ši erdvė yra jūsų draugas.  Praplatinta svetainė duoda jums daugiau vietos darbui ir yra daug daugiau ką parodyti savo skaitytojams. 
  3. Pabrėžkite savo turinį. Nerekomenduočiau labai praplėsti šoninės juostos, šansai yra kad ji jau yra tokia, kokia ir turėtų būti. Ji neturi būti labai plati, svarbiausias vistik yra turinys. Geriau padovanokite papildomą plotį turiniui. Kadangi dienoraščio pristatymo auditorijai svarbiausias veiksnys yra jūsų rašytinis žodžis, jam reikėtų skirti daugiausiai dėmesio.
Kokio didumo turėtų būti turinio plotas? Tai priklauso nuo jūsų noro ir kūrybiškumo. Svarbiausia, kad vis dar liktų erdvės jūsų fono paveiksliukui paraštėse ir taip pat paliktų truputį erdvės tarp slikties juostos ir jūsų puslapio.